A projekt megnevezése: Tehetségígéret-fejlesztés Miskolcon
Projektünkben zenekari órákat tartunk a beválasztott középiskolás miskolci tehetségígéreteknek

Projektazonosító: NTP-MŰV-20-0199

Szerződött támogatás összege: 1.150.000.Ft

A program tartalmának rövid bemutatása: Projektünkben zenekari órákat tartunk a beválasztott 14-18 éves miskolci tehetségígéreteknek, tanórán kívül. 

Középpontba helyeztük a zenekari munkával való minél hamarabbi ismerkedést, hiszen a jelenleg legnépszerűbb hazai zeneoktatási módszer a szólistaképzést favorizálja, azonban a zenészek iránt igazán a zenekaroknál van kereslet. A programunk ezt az ellentmondást igyekszik feloldani úgy, hogy a zenekari muzsikálás műhelytitkaival ismerteti meg a gyerekeket.

Rövid távon azt várjuk a projekttől, hogy a részt vevő diákok mélyebben megismerjék a zenekari zenélés titkait, képesek legyenek közönség előtt szerepelni, tisztában legyenek a zenekari hierarchiával (karmester, szólamvezetők, zenészek helyzete és szerepei), még inkább birtokában legyenek a hangszerük megkövetelte játszási képességeknek.

A tárgyiasult alkotás 1 db koncert lesz Miskolcon,, ahová a diákok szüleit, iskolatársait, illetve a szélesebb közönséget várjuk. Igyekszünk valódi koncerthez méltó körülményeket teremteni. 

A projekt eredményeképpen megvalósul 1 db 60 órás, tanórán kívüli komplex tehetséggondozó program, 1 digitális modul, 1 db koncert és 1 db szakmai tábor.

 

A projekt megvalósulását a Nemzeti Tehetség Program és a Miniszterelnökség/Családokért Felelős Tárca Nélküli Miniszter támogatja az „A hazai és a határon túli művészeti tehetséggondozó programok támogatása” alprogram keretében.

A projekt tapasztalatainak összefoglalása:

2021.09.28.

A zenei órák rendkívül jó hangulatban teltek. Próbáltuk élményközpontúan megközelíteni a projektben vállaltakat. A diákok az első alkalmaktól kezdve nagyon összetartottak, sok barátság született.  Mint minden zenei csoportban, itt is megmutatkoztak a tehetségek, és a gyerekek húzták egymást fölfelé. A jobb képességűek segítették a lemaradt társaikat, akikre ez ösztönzőleg hatott. A tehetségeseknek egy idő után sokkal több feladatot, játszani valót lehetett adni.

A közösségformálás sokban hozzájárult a hátrányos helyzetű diákok fejlesztéséhez. Példaként tekintettek a tehetségesebb diákokra, valamint a projektben résztvevő oktatókra.  Azok a diákok, akik részt vettek a projektben, sokkal jobban tudtak összpontosítani a közismereti órákon, a tanulmányi eredményeik, valamint a tanáraik beszámolója tükrözte ezt. 

A projektben résztvevő diákok a projekt alatt és utána is jobban keresték egymás társaságát az iskolán kívül is. A kapcsolataik, szerepeik megmaradtak és azok akik segítettek egy-egy darab betanulásában, a zenei órákon kívül is segítettek társaiknak. A művészeti iskolába a következő tanévben elsőként iratkoztak be és feltűnt, hogy sokkal szívesebben jelentkeznek plusz feladatokra, kiváltképpen, ha fellépésről, zenélésről van szó.

A szakmai tábor összefoglalása:

2021.09.10-12.

A 3 napos tábor, mely során Aggtelekre kirándultunk három napra Symphonia Alapfokú Művészeti Iskola diákjaival, a projekt záróeseménye volt, ahol a diákokkal összegeztük az elmúlt projekt eredményeit, zenéltünk, sokat kirándultunk, formáltuk a közösséget.

A diákok a tábor alatt még jobban összekovácsolódtak, mint a projekt ideje alatt. Tetszett nekik, hogy önállóan kell döntéseket meghozniuk, hogy egy-egy házért, melyben laktak ők felelnek mindenért. Összességében a nagyobb felelősség pozitív hatással volt rájuk.

A táborban kiemelt szerep kapott a kis csoportokban való zenélés, alkotás, önálló kifejezésmódok megtalálása. A zenélés segített nekik az érzéseik kifejezésében.